Julfåglar

Hejsan!
I mitt senaste DT paket från Instila fick jag massor av nya, roliga saker och det första jag tog mig an var de fina julfåglarna från Nellie Snellen. Jag har färglagt motivet med distress markers och försökt få dem att se ut som domherrar. Motivet stansade jag ut med en oval dies och sedan stansade jag ut en scallopram i ett rött mönstrat papper från Jeanines Art. Monterade motivet på 3d kuddar ovanpå scallopramen. Till kortstomme har jag använt grön cardstock och jag stansade även ut den fina snirkliga ramen i grönt. Den gröna ramen och mönsterpapperen är inkade med distress ink pads, walnut stain. Hittade en bit ostduk i gömmorna som jag använde för att skapa mer liv i kortet. Dekorerade med en rosett och röda halvpärlor.

På kortets insida har jag embossat den ena halvan av den vita rutan med en embossingfolder. På den andra halvan stämplade jag god jul & gott nytt år.

På kortets baksida har jag använt samma embossingfolder och mönstret som blir är helt fantastiskt. Här ser ni även min personliga stämpel med en del av framsidans julfåglar i mitten. Klippte ut min stämpel och monterade den på en utstansad scallopram, samma mönstrade papper som den ovala scallopramen på framsidan.

För mer information om material jag har använt kika in till Instilas blogg


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning