Sjung om studentens lyckliga dag

Hejsan!
Då var det tisdag igen och min ordinarie bloggdag hos Nettans Scrapbooking 4 youdu. Idag tänkte jag att jag skulle inspirera er med ytterligare ett studentkort. Denna gång till en kille. Även till detta kort har jag använt vit och blå cardstock, samt mönstrat papper från Maja Design, Förlåta. Stämpelmotivet kommer från Bildmålarna och är färglagt med promarkers. Jag har använt en kantstans med stjärnor från Martha Stewart och en spellbinder dies med stjärnor. Gillar de båda då de skapar lite extra till ett killkort utan att det blir för pluttinuttigt! Flaggorna är en washi tape. Jag har även använt ett tradionellt studentband i blått och gult. De flesta av blommorna kommer från You Do, Collection Summer. I mitten har jag satt en ljusgul blingpärla. De minsta blå blommorna och rosenknopparna, har jag letat fram i mina egna gömmor. Bladen har jag stansat ut med joy crafts dies, branch. Jag satte även fast en nyckelcharm bland blommorna. 

Sjung om studentens lyckliga dag

Inuti kortet finns det plats att skriva sin hälsning och på den vänstra sidan finns det en ficka för pengar, en lott eller presentkort. Som ni ser återkommer delar från framsidan. Stjärnorna och flaggorna. 

Sjung om studentens lyckliga dag insida

På kortets baksida återfinner ni än en gång temat stjärnor och flaggor. I min personliga stämpel har jag maskat in stämpelmotivet. 

Sjung om studentens lyckliga dag baksida

Ha en bra dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning