Hugable

Hejsan!
Idag bloggar jag hos Nettans Scrapbooking 4 you. När jag var på scrapträff blev vi utmanade att scrappa i färg. Vi fick dra två lappar från en burk. Det stod en färg på vardera lapp. Dessa färger var de som var tillåtna att använda på alstret. Jag drog lappar där det stod röd och turkos. Inte den lättaste kombon, men en utmaning är en utmaning! Efter en tids funderande och ett kasserat kort, så blev det en layout :)
Jag har gjort en minilayout i storleken 6"*6".  Började med att skära till en röd cardstock till bakgrunden och till fotomattan. Därefter gick jag till butiken på plats och köpte ett mönstrat papper som gick i turkost. Jag plockade fram tre masker från Tim Holtzdot fade, burlap och schoolhouse. De två senare hittar jag tyvärr inte i shopen, de kanske är slut. Jag började med masken dot fade och färgade in små turkosa prickar med distress ink tumbled glass. Därefter använde jag de andra två maskerna tillsammans med distress ink fired brick. Titeln fick kort och gott bli Hugable och det är en stickers som följer med i ett alfabet.

Hugable

Ha en bra dag!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning