Dream Big

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans och idag bloggar jag ett mixed media alster, nämligen en canvastavla. Några av er kan ha sett tavlan då jag höll en demo på scrapmässan i Gävle. Jag började att grunda min canvastavla med gesso. Därefter limmade jag fast olika detaljer, som t ex rosor, skruvar, klockdelar, hjärtan, bokstäver och kugghjul. Jag har stansat ut de mindre bokstäverna, hjärtan och kugghjulen i foam eftersom jag ville ha lite mer struktur i min tavla. När jag hade limmat fast alla mina detaljer målade jag över allt med gesso. Detta gjorde jag för att mistfärgen ska fastna bättre. I detta skede använde jag även två masker, bubble och dot fade, för att skapa ytterligare struktur i bakgrunden. Jag har använt två olika märken på misten. Den ena har inte Nettan, men den andra är Lindys spray, Starburst, Tiffany´s Blue. Sist men inte minst, har jag gjort tegelmönster med en mask och Dazzlers, Licorice Stick, som är enkel och smidig att arbeta med och skapar ett härligt skimmer på alstret.

Canvastavla Dream Big 1

Några detaljbilder...

 Canvastavla Dream Big 2Canvastavla Dream Big 3
 Canvastavla Dream Big 4Canvastavla Dream Big 5

Jag hoppas jag gett er lite inspiration så att ni själva vågar er på att skapa mixed media tavlor.
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning