Minilayout

Hejsan!
Idag är det min bloggdag hos Nettans Scrapbooking 4 you och jag visar en minilayout som jag gjorde i  helgen som var då jag åkte på en pysselträff här nere i Stockholm. Vi är en gäng glada tjejer som brukar träffas en gång i månaden. I lördags lekte jag med en färgprodukter och gjorde en minilayout i storleken 6*6 tum. Tycker det är kul att göra ett mindre format. 

Jag började med att leta reda på en cardstockbit i lagom storlek. För mig spelade färgen ingen roll, då jag ändå skulle arbeta med hela bakgrunden. Det blev en gul cardstock, ja ni läste rätt! Ha ha.... Grundade först cardstocken med gesso och därefter valde jag ut två masker/stenciler som jag ville skulle vara markanta på min bakgrund. 

Därefter valde jag ut en turkos och en brun mist och färgade in bakgrunden. När misten torkat, valde jag att fylla i mönstret efter de två maskerna/stencilerna med limpistolen. Ett kul och annorlunda sätt att använda smältlim på :) Jag har även använt en tredje mask på layoutens vänstra kant. Ni kan skymta svagt bruna fyrkanter här och där. Jag har använt distress ink frayed burlap. Just dessa masker som jag har använt finns inte inne hos Nettan, men ta en titt bland de som finns. Ni hittar säkert något ni gillar!

Mini LO Amanda

Ovanpå smältlimmet i det övre hörnet har jag dragit med en mixed media inx dyna i färgen truffle. Ovenpå smältlimmet som är cikelformat har jag strykit på inka gold, lava red. Jag valde att framhäva fotot med en röd fotomatta. Titeln är skriven med små bokstavsstickers och strax ovanför har jag droppat lite röd mist. I övrigt har jag dekorerat med rug canvas, en trädekoration från Prima och tre små röda blommor

Mini LO Amanda 2

Till er som inte kladdat med färg ännu vill jag bara säga "Gör det!". Det är så skoj! 
Till er andra....fortsätt kladda :)
Ha en underbar dag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning