Glad Påsk

Förra helgen var jag på en scrapträff i Bollnäs. En mycket trevlig träff där goodiebagen innehöll tre tävlingskit till helgens utmaningar. En av utmaningarna var att använda alla utstansade detaljer i påsen, samt att använda det medföljande cardstocken. Det fanns även en skiss att följa till denna utmaning.  Det här var för mig den svåraste utmaningen någonsin. Jag har aldrig klurat och tänkt och vänt och vridit på materialet mer än vad jag gjorde till detta kort. I utmaningen fick man lägga till vad man ville utöver det som skulle användas.

Det utstansade materialet var i vit cardstock och bestod av:

En embossad remsa (12") med blommor, en myra, ett hjärta, en liten hjärtram, två cirklar i olika storlekar, två spiraler att vira ihop rosor av, två blad, en katt, en liten blomma, en stor blomma, en häxa på kvast, samt en påse.

Det som gjorde det så svårt för mig var häxan på kvasten. Till sist kom jag på att det kunde bli ett påskkort. Problemet var att jag inte hade några påskstämplar med mig. Som tur är på en träff, så finns det snälla bordskamrater. Tack till er!
Annorlunda påskkort
Häxan som ställde till det hela för mig limmade jag fast på tagen och stämplade Glad Påsk bredvid.
Annorlunda påskkort utdragen tag
På kortets insida limmade jag fast myran. Den passade liksom inte på framsidan.
Annorlunda påskkort insidan
På kortets baksida använda jag andra hälften av den embossade remsan med blommor på. Som vanligt på mina kort har jag maskat in stämpelmotivet i min personliga stämpel.
Annorlunda påskkort baksidan
Jag hoppas ni alla har haft en riktigt trevlig och skön påskhelg. 

Kommentarer

  1. Å, var du i Bollnäs....vi gillar den träffen, men kunde inte vara med den här gången pga vår Londonresa med mässan Ally Pally. Hoppas vi ses på Bollnästräff nån gång.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning