Kort med ram inuti

Snart är påsken över för i år. För mig har det varit lugnt och fridfullt. I år sammanföll skärtorsdag med knivens dag och därför har Skrotbokens team uppmärksammat påsken genom att skapa alster med något klippt och skuret.  Jag har gjort ett ramkort, där ramen är inuti själva kortet. Lite annorlunda och kul! På kortets framsida har jag använt ett motiv från Beccy´s Place. Spana även in teamets alster som är klippt och skuret!


När kortet öppnas upp möts ni av en kyckling i ramen...


Kycklingen har jag gjutit av toalettpapper och här kommer en tutorial på det. Det du behöver har de flesta hemma, en form att gjuta i, taolettpapper och sprayflaska med vatten. Jag har använt en form för gipsfigurer.


Börja med att spraya vatten i formen.


Ta en bit toalettpapper och tryck ner det i den blöta formen. 


Spraya på mer vatten sedan du tryckt ner toalettpapperet. Fortsätt därefter med att varva toalettpapper och spraya vatten tills du har fyllt formen. 


Nu är det bara att vänta tills figuren har torkat.  


När figuren har torkat är det bara att lyfta ut den ur formen och sedan använda den på ett alster.  

 

Kommentarer

  1. so busy lady, you are going to a treat and what does this look like fun , thanks also for the explanation.
    Also the card of your previous post is great again!

    SvaraRadera
  2. Wow this looks great.
    I love that tutorial.
    So cute that little chicken.

    Hugs,
    Carla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning