Riddare och prinsessor

Ett av månadens tema hos Skrotboken är just riddare och prinsessor. Att skapa i metall, som i riddarutrustning och prinsesskronor...Jag visste direkt att jag ville göra en prinsesskrona. Jag letade på nätet efter en modell som jag gillade och tyckte liksom att det skulle vara skoj att tillverka en gammal konformad prinsesshatt. Beskrivningen till den prinsesshatt jag har gjort finns HÄR!

Jag började med att rita upp en fjärdedels cirkel på ett cardstock, som jag sedan dekorerade  med några stjärnor. Därefter klädde jag mitt cardstock med aluminiumtejp som jag knölat till lite innan. Jag ville skapa så mycket struktur som möjligt. Sist men inte minst så målade jag på med lite svart och röd akrylfärg
och torkade av det överflödiga.
Prinsesshatten kommer jag att ta med mig till mitt jobb på förskolan och jag är övertygad om att den kommer att bli en succé bland barnen :) Vill ni se fler alster på temat riddare och prinsessor så ta en titt i dagens Skrotboksinlägg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tutorial ramkort

Tutorial origamiklänning